תחום האנרגיה נמצא בבדיקה בשנים האחרונות לאור הצורך בפרקטיקות של אנרגיה בת קיימא וצמצום ההשפעה הסביבתית של המגזר.

דוח 2022 Global Energy Talent Index (GETI) מצא כי 86% מעובדי הכוח אמרו שדאגות ESG (סביבה, חברתי וממשל) הם גורם בהחלטה אם לעזוב או להצטרף לחברה, וחברות החשמל קיבלו את הדירוג הממוצע הנמוך ביותר עבור ביצועים סביבתיים בכל תעשיית האנרגיה (3.34 מתוך 5).

יתרה מכך, 29% מהעובדים במשק החשמל טענו שהארגון שלהם לא הסתגל למעבר אנרגיה נקייה.

זה, יחד עם החששות הגוברים לגבי גורמים סביבתיים, יכולים להצביע על סיכון לשימור כישרונות.

בפוסט זה בבלוג, נדון במה שחברות יכולות לעשות כדי לשפר את התדמית הסביבתית שלהן ולפנות לכוח העבודה המודע לסביבה.

כיצד משפיע מעבר האנרגיה הנקייה על משק החשמל?

מעבר האנרגיה הוא המעבר העולמי מדלקים מאובנים לאנרגיה מתחדשת. זהו תהליך מורכב הכולל שינויים בטכנולוגיה, במבנים כלכליים, בנורמות חברתיות ובתקנות סביבתיות. מעבר האנרגיה מונע על ידי הצורך להפחית את פליטת גזי החממה ולהילחם בשינויי האקלים.

מעבר האנרגיה מהווה אתגר משמעותי עבור משק החשמל. הסיבה לכך היא שתחום החשמל הוא התורם הגדול ביותר לפליטת גזי חממה, המהווה כ-30% מכלל הפליטות הקשורות לאנרגיה. תחום החשמל הוא גם אחד המגזרים עתירי הפחמן, כאשר תחנות כוח פחמיות מהוות מקור עיקרי לפליטות.

חברות חשמל צריכות למצוא דרכים להפחית את הפליטות שלהן ולהתאים את המודלים העסקיים שלהן לנוף האנרגיה החדש.

מהם כמה צעדים שחברות חשמל יכולות לנקוט כדי לשפר את התדמית הסביבתית שלהן?

ישנם מספר צעדים שחברות חשמל יכולות לנקוט כדי לשפר את התדמית הסביבתית שלהן, כולל:

– הגדלת ההשקעה שלהם במקורות אנרגיה מתחדשים: זה יוכיח שהחברה מחויבת לעבור לאנרגיה נקייה ולהפחית את התלותה בדלקים מאובנים. חברות חשמל יכולות לעשות זאת על ידי השקעה ברוח, שמש וצורות אחרות של אנרגיה מתחדשת.

– הפחתת פליטות: ניתן לעשות זאת על ידי השקעה ביעילות אנרגטית וטכנולוגיות אנרגיה נקיות יותר. חברות חשמל יכולות גם לקזז את הפליטות שלהן על ידי נטיעת עצים או השקעה בפרויקטים אחרים להפחתת פחמן.

– העברת המאמצים הסביבתיים שלהן: חשוב לחברות החשמל להעביר את המאמצים הסביבתיים שלהן בפומבי. ניתן לעשות זאת באמצעות פרסום, מדיה חברתית וצורות תקשורת אחרות. על ידי כך, חברות כוח יכולות לשפר את התדמית הסביבתית שלהן ולבנות אמון עם העובדים הנוכחיים והפוטנציאליים שלהן.

– שיפור יעילות אנרגטית: ניתן לעשות זאת באמצעות מגוון אמצעים, כגון שדרוג ציוד ואימוץ שיטות חיסכון באנרגיה כמו שימוש בתאורה חסכונית באנרגיה. שיפור היעילות האנרגטית לא רק מפחית את הפליטות אלא גם חוסך כסף, דבר המהווה win-win לחברות ולסביבה.

– תמיכה במדיניות המקדמת אנרגיה נקייה: חברות חשמל יכולות לתמוך במדיניות שתסייע להגביר את השימוש באנרגיה נקייה ולהפחית את התלות בדלקים מאובנים. לדוגמה, הם יכולים לתמוך ביעדי אנרגיה מתחדשת או בתמחור פחמן.

על ידי נקיטת צעדים אלה, חברות חשמל יכולות לשפר את התדמית והמוניטין הסביבתי שלהן. זה חשוב למשיכת עובדים חדשים בנוף המודע לסביבה הזה, כמו גם עמידה בתקנות ובסטנדרטים סביבתיים.

למידע נוסף על מגמות הגיוס של השנה בתחום החשמל שירותי דרך לרכב
מעבר האנרגיה הוא רק תחום מיקוד אחד של עובדי כוח ומנהלי גיוס השנה. למידע נוסף, וללמוד תובנות מובילות לגבי גיוס ממגזרים ספציפיים אחרים בתעשיית האנרגיה, הורד את דוח GETI לשנת 2022.